
1. Từ vựng IELTS Writing Task 2 topic History
Bloody revolution: một cuộc cách mạng đẫm máu
An indispensable part of school’s curriculum: một phần không thể tách rời trong chương trình học chính khoá
Democracy: nền dân chủ
Have thorough insight into: có kiến thức sâu rộng về thứ gì đó
Fascism: chủ nghĩa phát xít
Develop one’s patriotism: nuôi dưỡng lòng ái quốc
Genocide: diệt chủng
Defend their land against outside intruders: bảo vệ tổ quốc khỏi giặc ngoại xêm
History repeats itself: lịch sử lặp lại
Reclaim one’s sovereignty: đòi lại chủ quyền
Nazi: phát xít
Take pride in one's origin: Tự hào về cội nguồn tổ tiên của mình
Overthrow a government: lật đổ chính quyền
Colonization: sự thuộc địa hoá
Traditional values and identity: các giá trị và bản sắc truyền thống
Rewrite history: khiến cho người khác tin vào một sự kiện/chi tiết lịch sử mà thực tế chưa từng có thật
Share equal importance as: có tầm quan trọng tương đương
The course of history: tiến trình lịch sử
Well-rounded perspective of life: cái nhìn toàn diện về cuộc sống
Tyranny: bạo chúa
Enhance their understanding about: mở mang hiểu biết về thứ gì đó
Uprising: khởi nghĩa
Historical backgrounds: bối cảnh lịch sử
Down memory lane: đã xảy ra cách đây rất lâu
Brings no relevant values to the present or future: không mang lại lợi ích gì cho hiện tại hoặc tương lai
Recollect: nhớ lại
No guarantee of the accuracy of information obtained: không có sự chắc chắn về tính chính xác của thông tin
Occurrence: biến cố
Depict the mistakes made in the past: mô tả lại sai lầm trong quá khứ
Prominent: nổi bật, đáng chú ý
Cause tremendous damage to: gây ra tổn thất nặng nề cho thứ gì đó
Like watching grass grow (idiom): một việc buồn chán, tẻ nhạt
In this day and age: trong thời điểm hiện tại hoặc trong thời kỳ hiện đại
Ancestors: tổ tiên
Historical highlights: những sự kiện nổi bật trong lịch sử
Pay tribute to: tưởng nhớ ai
Prominent leader: vị lãnh tụ kiệt xuất
Historical figure: nhân vật lịch sử
Decisiveness: lòng kiên định
Memorials: đài tưởng niệm
2. Bài mẫu IELTS Writing Task 2 topic History
It is more important for schoolchildren to learn about local history than world history. To what extent to you agree or disagree?
To be sure, the study of home history is an integral part of school curricula in all countries.
I believe that having insights into what happened in a person's local past develops his patriotism. For example, children in my village are taught how their ancestors defended their land against foreign invaders and reclaimed sovereignty. As a result, children will feel proud of their roots and appreciate the life they know today. Also, I think it is not only the privilege of students but also their responsibility to know about their own history to understand the values and traditional identity of their homeland.
On the other hand, learning about world history is just as important as local history. Gaining knowledge of the world's past events equips students with a more holistic perspective on life. Lessons from the World War or the Feminist protest against the abuse and discrimination of women will help learners improve their understanding of different aspects of the world . Furthermore, I think that being taught the historical context of other countries will benefit young learners in their future careers. Students who accumulate knowledge of this particular field from an early age will have a golden opportunity to work for foreign businesses, especially those countries that value company culture such as Japan.
In conclusion, I believe that it is impossible to compare the importance of domestic and international history to see which is more necessary because they are equally important and equally important.
Hẹn gặp lại các bạn ở những bài học tiếp theo!